Myyntiehdot
Tähän ostoon sovelletaan alla olevia kuluttajien internetissä tekemiä tavaroiden ostoja koskevia vakiomyyntiehtoja. Kuluttajien internetissä tekemiä ostoksia säännellään pääasiassa sopimuslailla, kuluttajan ostoslailla, markkinointilailla, peruuttamisoikeutta koskevalla lailla ja verkkokauppalailla, ja nämä lait antavat kuluttajalle luovuttamattomia oikeuksia. Lait ovat saatavilla osoitteessa www.lovdata.no .
Tämän sopimuksen ehtoja ei tule tulkita lakisääteisten oikeuksien rajoittamiseksi, vaan ne määrittelevät osapuolten tärkeimmät oikeudet ja velvollisuudet kaupankäynnissä. Myyntiehdot on laatinut ja suosittelee Norjan kuluttajansuojaviranomainen.
1. Sopimus
Sopimus koostuu näistä myyntiehdoista, tilausratkaisussa annetuista tiedoista ja mahdollisesti erikseen sovituista ehdoista. Ristiriitatilanteessa erikseen sovituilla ehdoilla on etusija, ellei se ole ristiriidassa pakollisen lainsäädännön kanssa. Sopimusta täydentävät lisäksi asiaankuuluvat Norjan lain määräykset.
2. Osapuolet
Myyjä on
Nimi: Lcorp AS,
organisaationumero: 928 702 456
Osoite: Tuenesvegen 7B, 6006 Ålesund, Norja
Sähköposti: support@myposterbox.com
Ostaja on kuluttaja, joka viimeistelee tilauksen.
3. Hinta
Tarjottu hinta sisältää kaikki verot, maksut ja kulut. Tilauksen jälkeen ei synny lisäkustannuksia ilman, että siitä on sovittu ostajan kanssa.
4. Sopimuksen tekeminen
Sopimus on sitova, kun ostaja on lähettänyt tilauksen. Poikkeuksena tästä on tilanne, jossa tarjouksessa tai tilauksessa on ilmeisiä kirjoitusvirheitä ja toisen osapuolen olisi pitänyt huomata ne.
5. Maksu
Myyjä voi vaatia maksua, kun tuote on lähetetty. Kortilla maksettaessa summa voidaan varata tilauksen yhteydessä ja vähentää lähetyksen yhteydessä. Laskujen eräpäivä on vähintään 14 päivää niiden vastaanottamisesta. Alle 18-vuotiaat ostajat eivät voi maksaa laskulla.
6. Toimitus
Toimitus katsotaan tapahtuneeksi, kun ostaja tai hänen edustajansa vastaanottaa tavarat. Jos toimitusaikaa ei ole määritelty, tuote on toimitettava 30 päivän kuluessa tilauksesta.
7. Tuotteelle aiheutuva riski
Riski siirtyy ostajalle, kun tavarat on toimitettu kohdan 6 mukaisesti.
8. Peruuttamisoikeus
Ostajalla on 14 päivän peruutusoikeus tavaran vastaanottamispäivästä lukien. Peruuttamisoikeudesta on ilmoitettava kirjallisesti ennen määräajan päättymistä. Palautukset on tehtävä 14 päivän kuluessa ilmoituksesta. Ostaja vastaa palautuskustannuksista, ellei toisin ole sovittu.
Ostaja voi tarkastaa tavaran, mutta hänen on katettava mahdollinen arvon aleneminen, jos käyttö ylittää tavanomaisen hallinnan tason. Myyjä maksaa takaisin viimeistään 14 päivän kuluessa ilmoituksesta, mutta voi odottaa, kunnes tavara on palautettu.
9. Viivästys ja toimittamatta jättäminen
Jos myyjä ei toimita sovitusti eikä se ole ostajan syytä, ostaja voi pidättäytyä maksusta, vaatia toimitusta, purkaa sopimuksen ja/tai vaatia korvausta. Vaatimukset tulee esittää kirjallisesti.
Ostaja voi peruuttaa kaupan, jos toimitusta ei suoriteta kohtuullisen lisäajan kuluessa tai jos sovittu toimitusaika oli ratkaiseva.
10. Tuotteen vika
Ostajan on tehtävä ilmoitus kohtuullisessa ajassa ja viimeistään kahden kuukauden kuluessa vian havaitsemisesta. Ehdoton määräaika on kaksi vuotta (viisi vuotta tavaroille, joiden on tarkoitus kestää huomattavasti pidempään).
Ostaja voi vaatia oikaisua tai uudelleentoimitusta, hinnanalennusta, kaupan peruuttamista, jos virhe ei ole merkityksetön, ja/tai korvausta.
11. Ostajan maksukyvyttömyys
Jos ostaja ei maksa tai täytä muita velvoitteitaan, myyjä voi pidättää tavaran, vaatia maksua, purkaa sopimuksen ja/tai vaatia korvausta.
Myyjä voi veloittaa ostajalta noutamatta jääneiden tavaroiden todelliset kustannukset, mutta ei alle 18-vuotiailta.
12. Takuu
Mahdolliset takuut ovat ostajan lakisääteisten oikeuksien lisäksi.
13. Henkilötiedot
Myyjä on vastuussa henkilötietojen käsittelystä. Tietoja kerätään ainoastaan sopimuksen täytäntöön panemiseksi. Tietoja ei luovuteta eteenpäin ilman ostajan suostumusta, ellei se ole välttämätöntä tai lain edellyttämää.
14. Konfliktien ratkaisu
Valitukset osoitetaan myyjälle kohtuullisessa ajassa. Jos sopimukseen ei päästä, ostaja voi ottaa yhteyttä kuluttajansuojaviranomaiseen osoitteessa www.forbrukertilsynet.no tai soittaa numeroon 23 400 600.
Rajatylittävissä riita-asioissa voi käyttää Euroopan komission valitusportaalia: http://ec.europa.eu/odr