Myyntiehdot

Johdanto
Tätä ostoa säätelevät seuraavat vakioehdot kuluttajien tavaroiden ostoille Internetin kautta. Kuluttajien verkko-ostoksia säätelevät ensisijaisesti sopimuslaki, kuluttajaostolaki, markkinointilaki, peruuttamisoikeuslaki ja verkkokauppalaki. Nämä lait tarjoavat kuluttajille oikeuksia, joista ei voi luopua. Lait ovat saatavilla osoitteessa www.lovdata.no . Tämän sopimuksen ehtoja ei tule ymmärtää rajoittaviksi lakisääteisiä oikeuksia, vaan pikemminkin hahmotellaan kaupan osapuolten keskeisiä oikeuksia ja velvollisuuksia. Ehdot on laatinut ja suosittelee Norjan kuluttajavirasto. Jos haluat ymmärtää paremmin nämä ehdot, katso Kuluttajaviraston opas täältä.

1. Sopimus
Sopimus koostuu näistä ehdoista, tilausratkaisussa annetuista tiedoista sekä mahdollisista erikseen sovituista ehdoista. Mahdollisissa eroavaisuuksissa osapuolten välillä erikseen sovitut ehdot ovat etusijalla, mikäli ne eivät ole ristiriidassa pakottavan lainsäädännön kanssa. Sopimusta täydennetään myös asiaankuuluvilla säännöksillä, jotka koskevat yritysten ja kuluttajien välistä tavaranostoa.

2. Osapuolet

Myyjä:
Yrityksen nimi: Lcorp AS
Yritysnumero: 928 702 456
Osoite: Tuenesvegen 7B, 6006 Ålesund, NORJA
Sähköposti: Support@posterbox.uk

Ostaja on kuluttaja, joka tekee tilauksen ja jota kutsutaan ostajaksi tässä asiakirjassa.

3. Hinta
Tavaroista ja palveluista ilmoitettu hinta on kokonaissumma, joka ostajan on maksettava. Tämä hinta sisältää kaikki verot ja lisäkulut. Ostaja ei maksa lisäkustannuksia, joita myyjä ei ole aiemmin ilmoittanut ennen ostoa.

4. Sopimuksen tekeminen
Sopimus sitoo molempia osapuolia, kun ostaja on toimittanut tilauksensa myyjälle. Sopimus ei kuitenkaan ole sitova, jos myyjän tarjouksessa tilausratkaisussa tai ostajan tilauksessa on ollut paino- tai syöttövirheitä ja toinen osapuoli on tajunnut tai hänen olisi pitänyt ymmärtää tällaisen virheen olemassaolo.

5. Maksu
Myyjä voi vaatia tavarasta maksua siitä hetkestä lähtien, kun ne on lähetetty myyjältä ostajalle. Jos ostaja käyttää maksamiseen luotto- tai pankkikorttia, myyjä voi varata ostosumman kortilta tilauksen yhteydessä. Korttia veloitetaan samana päivänä, kun tavarat lähetetään. Laskulla maksettaessa lasku laaditaan tavaran lähetyksen yhteydessä. Maksuehto ilmoitetaan laskussa ja se on vähintään 14 päivää vastaanottamisesta. Alle 18-vuotiaat ostajat eivät voi maksaa laskulla.

6. Toimitus
Toimitus katsotaan suoritetuksi, kun ostaja tai tämän edustaja on vastaanottanut tavaran. Jos toimitusaikaa ei ole ilmoitettu tilausratkaisussa, myyjä toimittaa tavarat ostajalle ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksesta. Tavarat toimitetaan ostajalle, ellei osapuolten välillä ole erikseen toisin sovittu.

7. Tavaroiden riski
Tavarariski siirtyy ostajalle, kun ostaja tai tämän edustaja on vastaanottanut tavaran kohdan 6 mukaisesti.

8. Peruuttamisoikeus
Ellei sopimus ole vapautettu peruuttamisoikeudesta, ostaja voi peruuttaa tavaran oston peruuttamisoikeuslain mukaisesti. Ostajan tulee ilmoittaa peruuttamisoikeuden käyttämisestä myyjälle 14 päivän kuluessa peruuttamisajan alkamisesta. Ajanjakso sisältää kaikki kalenteripäivät. Jos määräaika päättyy lauantaina, yleisenä vapaapäivänä tai vapaapäivänä, määräaika pidennetään seuraavaan arkipäivään. Peruuttamisajan katsotaan täyttyneen, jos ilmoitus on lähetetty ennen määräajan päättymistä. Ostajalla on todistustaakka peruuttamisoikeuden käyttämisestä, joten ilmoitus tulee tehdä kirjallisesti (peruutuslomake, sähköposti tai kirje).

Peruuttamisaika alkaa:

  • Yhden tuotteen ostojen peruuttamisaika alkaa tuotteen (tuotteiden) vastaanottamisen jälkeen.
  • Tilauksissa tai sopimuksissa, joihin sisältyy identtisten tavaroiden säännöllinen toimitus, määräaika alkaa ensimmäisen lähetyksen vastaanottamisen jälkeen.
  • Useasta toimituksesta koostuvien ostosten peruuttamisaika alkaa viimeisen toimituksen vastaanottamisen jälkeen.

Peruuttamisaika pidennetään 12 kuukauteen alkuperäisen määräajan päättymisen jälkeen, jos myyjä ei ole ilmoittanut peruuttamisoikeudesta ja vakiomuotoisella peruuttamislomakkeella ennen sopimuksen tekemistä. Vastaavasti, jos tietoja peruuttamisoikeuden käyttämisen ehdoista, määräajoista ja menettelyistä ei ole annettu. Jos myyjä toimittaa tiedot näiden 12 kuukauden kuluessa, peruuttamisaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun ostaja on saanut tiedot.

Peruuttamisoikeutta käytettäessä tavara on palautettava myyjälle ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisoikeuden käytön ilmoituksesta. Ostaja maksaa välittömät palautuskustannukset, ellei toisin ole sovittu tai jos myyjä ei ole ilmoittanut, että ostajan tulee maksaa palautuskulut. Myyjä ei saa periä maksua ostajalta peruuttamisoikeuden käytöstä. Ostaja voi kokeilla tai testata tavaroita kohtuullisella tavalla selvittääkseen niiden luonteen, ominaisuudet ja toiminnan ilman, että peruuttamisoikeus menetetään. Jos testaus tai kokeilu ylittää sen, mikä on kohtuullista ja tarpeellista, ostaja voi olla vastuussa tavaroiden arvon alenemisesta. Myyjä on velvollinen palauttamaan ostosumman ostajalle ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun myyjä on vastaanottanut ilmoituksen ostajan päätöksestä käyttää peruuttamisoikeutta. Myyjällä on oikeus pidättyä maksusta, kunnes hän on vastaanottanut tavaran ostajalta tai kunnes ostaja esittää todisteen, että tavara on lähetetty takaisin.

9. Viivästyminen ja toimittamatta jättäminen - Ostajan oikeudet ja korvausvaatimusten aikarajat
Jos myyjä ei toimita tavaraa tai toimittaa sen myöhässä osapuolten välisen sopimuksen mukaan, eikä tämä johdu ostajasta tai ostajan puoleista olosuhteista, ostaja voi Kuluttajaostot luvun 5 sääntöjen mukaisesti Toimi, pidättäytyä ostosummasta, vaatia suoritusta, purkaa sopimus ja/tai vaatia myyjältä korvausta. Laiminlyönnistä tehtyjen oikaisuvaatimusten osalta ilmoitus tulee tehdä kirjallisesti (esim. sähköpostitse) todisteena.

Suorituskyky
Ostaja voi vaatia ostoa ja vaatia myyjältä suoritusta. Ostaja ei kuitenkaan voi vaatia suoritusta, jos on olemassa este, jota myyjä ei voi voittaa tai jos suorituksesta aiheutuisi myyjälle niin merkittävää haittaa tai kustannuksia, että se on huomattavassa suhteessa ostajan etuun nähden, että myyjä suorittaa suorituksen. Jos vaikeudet ratkaistaan ​​kohtuullisessa ajassa, ostaja voi silti vaatia suoritusta. Ostaja menettää oikeuden vaatia suoritusta, jos hän odottaa kohtuuttoman kauan vaatimuksen tekemistä.

Peruutus
Jos myyjä ei toimita tavaraa toimitushetkellä, ostajan tulee kehottaa myyjää toimittamaan tavaraa kohtuullisessa suoritusajan lisäajassa. Jos myyjä ei toimita tavaraa lisäajan kuluessa, ostaja voi peruuttaa oston. Ostaja voi kuitenkin peruuttaa oston välittömästi, jos myyjä kieltäytyy toimittamasta tavaraa. Tämä pätee myös, jos toimitusaika on ollut ratkaiseva sopimuksen tekemisen kannalta tai jos ostaja on ilmoittanut myyjälle toimitusajan olevan ratkaiseva. Mikäli tavara toimitetaan kuluttajan asettaman lisäajan jälkeen tai sopimuksen tekemisen kannalta ratkaisevan toimitusajan jälkeen, peruuttamisvaatimus on tehtävä kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun ostaja on saanut tiedon toimituksesta.

Korvaus
Ostaja voi vaatia korvausta viivästymisestä aiheutuneista vahingoista. Tätä ei sovelleta, jos myyjä osoittaa, että viivästys johtui myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota ei voitu kohtuudella ennakoida sopimushetkellä, välttää tai voittaa.

10. Tavaroiden viat - Ostajan oikeudet ja reklamaatioaika
Jos tavarassa on virhe, ostajan on ilmoitettava siitä myyjälle kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta tai hänen olisi pitänyt havaita virhe. Ostaja on aina reklamoinut ajoissa, jos se on tehty 2 kuukauden kuluessa vian havaitsemisesta tai sen olisi pitänyt havaita. Reklamaatio voidaan tehdä viimeistään kahden vuoden kuluttua siitä, kun ostaja on vastaanottanut tavaran. Jos tavaran tai sen osien on tarkoitus kestää merkittävästi yli kaksi vuotta, reklamaatioaika on viisi vuotta.

Jos tavarassa on virhe, joka ei ole aiheutunut ostajasta tai ostajan puoleista olosuhteista, ostaja voi kuluttajaostolain 6 luvun mukaan pidättää ostosumman, valita korjauksen ja vaihtamisen välillä, vaatia hinnanalennusta, peruuttaa ostopäätöksen. sopimusta ja/tai vaatia myyjältä korvausta. Reklamaatiot myyjälle tulee tehdä kirjallisesti.

Korjaus tai vaihto
Ostaja voi valita korjauttaako vian tai saadako hän uuden tuotteen. Myyjä voi kieltäytyä ostajan pyynnöstä, jos vaatimuksen täyttäminen on mahdotonta tai aiheuttaa myyjälle kohtuuttomia kustannuksia. Korjaus tai vaihto tulee suorittaa kohtuullisessa ajassa. Myyjällä ei yleensä ole oikeutta useampaan kuin kahteen yritykseen saman virheen korjaamiseksi.

Hinnan alennus
Ostaja voi vaatia asianmukaista hinnanalennusta, jos tavaraa ei korjata tai vaihdeta. Tämä tarkoittaa, että alennetun ja sovitun hinnan välinen suhde vastaa viallisen ja sopimuksenmukaisen tavaran arvon suhdetta. Jos siihen on erityisiä syitä, hinnanalennus voi sen sijaan kuvastaa virheen merkitystä ostajalle.

Peruutus
Jos tavaraa ei korjata tai vaihdeta, ostaja voi myös peruuttaa oston, jos virhe ei ole vähäpätöinen.

11. Myyjän oikeudet ostajan rikkomuksessa
Jos ostaja ei maksa tai täytä muita sopimuksen tai lain mukaisia ​​velvoitteitaan eikä tämä johdu myyjästä tai myyjän puoleista olosuhteista, myyjä voi kuluttajaostolain 9 luvun mukaan pidättää tavaran, vaatia sopimuksen täyttäminen, sopimus irtisanominen ja/tai korvauksen vaatiminen ostajalta. Myyjä voi myös tietyin edellytyksin vaatia viivästyskorkoa, perintäkuluja sekä kohtuullista maksua noutamatta jääneistä tavaroista.

Suorituskyky
Myyjä voi vaatia ostoa ja vaatia ostajaa maksamaan ostosumman. Jos tavaraa ei toimiteta, myyjä menettää oikeutensa, jos hän odottaa kohtuuttoman kauan reklamaatiota.

Peruutus
Myyjä voi purkaa sopimuksen, jos ostaja on laiminlyönyt maksusuorituksen tai muutoin merkittävää sopimusrikkomusta. Myyjä ei kuitenkaan voi peruuttaa, jos koko ostosumma on maksettu. Jos myyjä asettaa suoritukselle kohtuullisen lisäajan eikä ostaja suorita maksua tässä määräajassa, myyjä voi peruuttaa oston.

Viivästyskorko/perintämaksu
Jos ostaja ei maksa sopimuksen mukaista kauppasummaa, myyjä voi vaatia ostosummalle korkolain mukaista korkoa. Mikäli maksua ei ole suoritettu, vaatimus voidaan lähettää perintään ennakkoilmoituksen jälkeen. Ostaja voi tällöin olla vastuussa perintälain mukaisista maksuista.

Maksu noutamattomista, ennakkoon maksamattomista tuotteista
Jos ostaja ei nouda maksamattomia tavaroita, myyjä voi periä ostajalta maksun. Maksu ei saa ylittää myyjän todellisia kuluja tavaran toimittamisesta ostajalle. Tällaista maksua ei saa periä alle 18-vuotiailta ostajilta.

12. Takuu
Kaikki myyjän tai valmistajan antamat takuut myöntävät ostajalle oikeudet niiden oikeuksien lisäksi, jotka jo ovat lain mukaan. Takuu ei siis rajoita ostajan reklamaatio- ja viivästys- tai virhevaatimuksia kohdissa 9 ja 10 kuvatulla tavalla.

13. Henkilötiedot
Kerättyjen henkilötietojen rekisterinpitäjä on myyjä. Ellei ostaja toisin anna, myyjä saa henkilötietolain mukaisesti kerätä ja tallentaa vain sellaisia ​​henkilötietoja, jotka ovat tarpeellisia myyjän sopimuksen mukaisten velvoitteiden täyttämiseksi. Ostajan henkilötietoja luovutetaan muille vain, jos se on tarpeen ostajan kanssa tehdyn sopimuksen täyttämiseksi tai oikeustapauksissa.

14. Riitojen ratkaisu
Valitukset tulee osoittaa myyjälle kohtuullisessa ajassa, ks. kohdat 9 ja 10. Osapuolten tulee yrittää ratkaista mahdolliset riidat sovinnollisesti. Jos tämä ei onnistu, ostaja voi ottaa yhteyttä kuluttajavirastoon sovittelua varten. Kuluttajavirasto on tavoitettavissa numerosta 23 400 600 tai www.forbrukertilsynet.no .

Voit myös käyttää Euroopan komission online-riitojenratkaisualustaa, jos haluat tehdä valituksen. Tämä on erityisen tärkeää, jos olet kuluttaja, joka asuu toisessa EU-maassa. Valituksen voi lähettää täällä: http://ec.europa.eu/odr .